Jom La Klik !!!!

Klik Saja

Monday, February 21, 2011

Hentikan Tangisanmu

Salam..

Menangis lagi Cahaya hari ini. Tak tahu kenapa..Mudah benar airmata keluar sejak kebelakangan ini..
Bace beberapa blog yang cukup menyayat hati. Besar benar ujian Ilahi. Ya Allah berilah kami kekuatan.
Arfariena
Doa Buat Alanna
Moga2 dengan kekuatan semangat dan ketabahan ibu2 ini menjadikan diri Cahaya juga sekuat dan sekebal mereka. Walau kecil benar dugaan yang Cahaya tanggung jika nak dibandingkan dengan mereka. Kehilangan, walau sekecil manapun tetap akan meruntun sekeping hati.
Kesat lah airmatamu Wahai Cahaya..
Allah mengasihimu..Percayalah



1. Besarnya pahala sesuai dengan besarnya ujian dan cubaan. Sesungguhnya Allah 'Azza wajalla bila menyenangi suatu kaum Allah menguji mereka. Barangsiapa bersabar maka baginya manfaat kesabarannya dan barangsiapa murka maka baginya murka Allah. (HR. Tirmidzi)

2. Seorang hamba memiliki suatu darjat di syurga. Ketika dia tidak dapat mencapainya dengan amal-amal kebaikannya maka Allah menguji dan mencubanya agar dia mencapai darjat itu. (HR. Ath-Thabrani)

3. Tiada seorang mukmin ditimpa rasa sakit, kelelahan (kepayahan), diserang penyakit atau kesedihan (kesusahan) sampai pun duri yang menusuk (tubuhnya) kecuali dengan itu Allah menghapus dosa-dosanya. (HR. Bukhari)

4. Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya:"Allah berfirman dalam hadis qudsi yang bermaksud," Tiada balasan bagi seseorang hamba-Ku yang telah Aku ambil kembali kekasihnya, kemudian orang itu mengharapkan pahala daripada-Ku melainkan orang itu akan mendapat balasan syurga." (Riwayat Bukhari)

3 comments:

nur easy said...

i pun baca jg.. sayu kan.. benar dlm kesusahan kita, ada lg y lebih susah..

dynnur said...

dah lama aku selusuri blog mereka nyah!!...time tu aku benar2 rase beharganya masa yang kita berikan pd anak2 kite...uwaaaa........

S.L.A.S. said...

sabarlah banyak..klu sedih2 ingat la mama Alanna...lagi nasib malang kan..sampai hari ni dia macam x leh terima lagi....sian dia...