Jom La Klik !!!!

Klik Saja

Wednesday, October 20, 2010

Apa Sudah Jaddddddiiiiii!!!!!!

Salam..



NAUZUBILLAH.. Urut dada Cahaya bace Harian Metro pagi2 ni..
Apa dah jadi ni...
Hantar ibu KANDUNG ke rumah org tua kerana si ibu itu kuat makan????
Aduhai hancur luluh bace cite ni.. Ada ke anak yg sanggup buat mcm tu?? Apalah dosa andai benar pun si ibu itu kuat makan. Yang korang pulun duit pencen suami dia 700 tu xckp pe lak..
Dulu masa korang kecik2 korang xkuat makan ke??? Ibu tu sorang je pun... DL korang sembilan beradik xmakan banyak ke???.. Isk GERAM GERAM... Benarlah kata2 "SEORANG IBU MAMPU MENJAGA 10 ORANG ANAK, TETAPI 10 ORANG ANAK ITU BELUM MAMPU MENJAGA SEORANG IBU"

Memang elok le tajuk tu..9Jahanam... Masing2 hidup berjaya & ada yg profesional... Tp tergamak hantar ibu ke rumah jagaan itu dan xhiraukan langsung. Sangat Kasihan...Dah la kedua kakinya dipotong, dan terpaksa mengengsot.. Aduhai ibu..Moga tabahlah hatimu..:-(


Sabda rasulullah s.a.w yang maksudnya: “ Redha Allah bergantung pada redha dua ibu bapa, dan murka Allah bergantung pada murka kedua-dua ibu bapa.”- Riwayat al-Hakim

Pada zaman Rasulullah s.a.w., baginda ditanya oleh seorang pemuda, “siapakah orang yang paling perlu untuk saya berbuat baik”. Rasulullah bersabda, “ibumu, kata pemuda itu lagi, selepas itu, ibumu, selepas itu, ibumu, selepas itu, bapamu.”

Ingatlah sabda Rasulullah, “dua perkara yang siapa melakukannya akan diazab oleh Allah semasa di dunia lagi iaitulah berbuat zalim dan menderhaka kepada ibu bapa.”

2 comments:

ieYna said...

apalah nak jd dengan manusia zaman sekarang nie. Mengalahkan perangai "B" mcm tak der "O".

Unknown said...

mmg gilos anak2 dia ni...